قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی : رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در ایام پیاده روی اربعین حسینی در سال جاری، ۱۷۰ موکب در مرز چذابه و ۲۵۰ موکب در مرز شلمچه به زائران خدمت رسانی می کنند.

پذیرایی ۱۷۰ موکب در چذابه و ۲۵۰ موکب در شلمچه از زائران اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام سیدمحمود موسوی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نمازجمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اظهار کرد:همه مردم باید نسبت به راهنمایی زائران اقدام کنند زیرا زائران کربلا میهمان مردم خوزستان هستند.
وی با بیان فراهم شدن زیرساخت های مورد نیاز برای میزبانی شایسته از زائران، گفت:تمامی اردوگاه ها، بقعه ها متبرک و اماکنی که ظرفیت اسکان و استراحت زائران را دارد، آماده ارائه خدمات هستند.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: اعتبار دولتی برای پذیرایی و خرید مواد غذایی نداریم و تمامی اقلام از طرف خیرین جمع آوری و در اختیار مواکب قرار داده شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:به اقلامی نظیر هفت هزار تخته پتو و آرد برای زائران نیاز داریم و از تمامی خیرین،بازاریان و اصناف تقاضای یاری می کنیم.
وی افزود: امسال مواکب شهرستانی شده و برنامه ریزی مناسبی برای ساماندهی آنها انجام شده است.
حجت الاسلام موسوی بیان کرد: تمامی موارد زیرساختی از نظر پذیرایی و محل استراحت در پایانه های چذابه و شلمچه انجام شده است و فعالیت ها همچنان ادامه دارد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ادامه داد: در پایانه شلمچه ۷۵هکتار پارکینگ آماده شده و سیستم آب ،برق و تلفن نیز مهیا شده است و در مرز چذابه نیز جاده چهار بانده شده و ۵۰ هکتار پارکینگ وجود دارد.
وی اظهار کرد: درمرز چذابه در سال گذشته ۸۷موکب به زائران ارائه خدمت می کرد که امسال به بیش از ۱۷۰ موکب رسیده و در مرز شلمچه نیز سال گذشته ۱۲۵موکب فعال بود که امسال به ۲۵۰موکب افزایش یافته است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خاطرنشان کرد: همایش اربعین حسینی نمایش اقتدار شیعه است و هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند مانع از این حرکت عظیم شود.
مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.
بر اساس پیش بینی ها در ایام پیاده روی اربعین امسال، بیش از یک میلیون زائر از مرز شلمچه تردد می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.